Se connecter
Se connecter

ou
Créer un compte

ou

Sujet La V4.0 est là

  • 9 réponses
  • 4 participants
  • 3 096 vues
  • 6 followers
1 La V4.0 est là
Hello!

Dispo ICI: https://www.midasconsoles.com/Categories/Midas/Mixers/Digital/M32/p/P0B3I/Downloads

Nouvelle IPAD app & M32 edit !

4.00 (2019-11-13): new features:
- point to point user routing, 4 input and 6 output banks (32 in / 48 out)
- DP48/HUB4 remote configuration support
- DP48 setup page with preset library
- send pan optionally follows LR pan function
- full backup export/restore function
- new keyboard with channel name suggestions/history and keyboard layouts
- X32Core/M32C: Export Show function
- M32/M32R: V.1 Fader option (forces update of faderboards, requires reboot)
- option for coloured RTA bars

improvements:
- new GUI design
- updated channel icons
- coloured fader tracks
- error/warning popups can be closed using encoders
- popup option to perform backup before firmware update
- Channel
- Config: Low Cut filter curve preview
- Config/Sends: Dynamic signal flow display
- EQ: hiding unsettable parameters
- Utility: copied channel overview

- Meters
- channel color indicators

- Routing
- tabs re-organized and grouped by function
- output patch overview tables with shortcut to assign output
- next button also scolls destination list
- iQ setup: improved lists behaviour

- Library
- scrolling using LOAD encoder offers suitable presets only

- Effects
- warning message when creating feedback loop (only when using hardware encoders)

- Utility: FX rack re-organized by effect category
- Utility: copied effect preview

- going from effect to library selects active FX slot

- Setup
- Config: more default bus configurations (all pre/all post)
- Name/Icon: more channel name suggestions

- Monitor
- Talkback: destination preview
- Lamp setting moved to new tab in Monitor screens (when available)

- Scenes
- Cues: cue number 500.9.9 is possible now
- Snippets/Safes: select header to select all elements in column

- Mute Groups
- buttons made more visible on screen

[ Dernière édition du message le 14/11/2019 à 07:47:29 ]

2
Bonjour,
Après cette MAJ, mes faders sont lents, un peu trop à mon goût, et je ne suis pas le seul à priori :

Citation :

“Regarding the change from fast faders on some m32’s to slow faders. Fast faders was on the original faderboard version used on the old M32.

Its not a bug, its a feature to make them last longer and not sound as much in critical environments like theaters. I’ll try and see if this could be a configurable feature in the future.

The V1 option is for those who have black buttons, not the rubber ones. Most of those mixers have the original faderboards that got changed later on. This v1 option fixes issues when updating scribble strip when loading scenes, just like 3.12 fixed 3.11.”



https://community.musictribe.com/t5/Mixing-Consoles/M32-FW-4-0-Fader-Speed/td-p/279408/page/2
3
je suis tout a fait d'accord, j'ai eu le même sentiment. A tel point que je suis redescendu à la v3.12 (la seule que j'ai trouvé), et ca n'a rien changé... Puis j'ai remis la v4 et là j'ai eu le sentiment que c'était plus rapide. Pas aussi rapide qu'avant mais pas aussi lent qu'à la première mise à jour.
Après je ne sais pas si c'est le cas ou si je me suis fait à l'idée. C'est tout à fait utilisable comme ça (j'ai fait un spectacle en v4.00 où je change souvent de pages) mais je serais pas contre un réglage plus rapide. Avoir le choix en tout cas.
Je n'ai toujours pas compris l'option "v1.0 fader"

En faisant des recherches j'étais tombé sur des utilisateurs qui avaient eu ce soucis à la mise à jour en 3.08 (à priori la mise à jour où ils changé la gestion de la mise à jour des faders). Et que le soucis étaient résolu en remettant la 3.07 puis en appliquant à nouveau la mise à jour.
J'ai cherché à télécharger la 3.07 mais pas trouvé. D'ailleurs si quelqu'un a une version qui traine je suis preneur.

En tout cas tu peux essayer de redescendre à la 3.12 et refaire l'update, c'est sans risque. Et comme ça je saurais si j'ai halluciné ou pas ;)

Attention toutefois à ceux qui n'ont pas encore fait l'update, on perd tous les presets (eq, effets etc). Les scènes sont pas affectées. (après j'étais dans une très vieille version, genre 3.04, ptet que ce n'est pas le cas avec des versions plus récentes)
4
A priori, il faut redescendre à la version 3.07 pour remonter à la 3.11 (j'ai pas la 3.12) pour retrouver les faders rapides. Mais ils sont au courant du problème et vont (je l'espère) résoudre ça rapidement. [si tu veux j'ai la version 3.07].
Perso j’attends la mise à jour, car c'est vrai que ça manque de rapidité, mais c'est tout à fait utilisable !

[ Dernière édition du message le 29/11/2019 à 22:00:52 ]

5
Je veux la version 3.07 oui si c'est possible.
6
A priori ça va être résolu :

Citation :
Fast Faders will be back in 4.01
A bit more patience ... :-)
Best regards


https://community.musictribe.com/t5/Mixing-Consoles/M32-FW-4-0-Fader-Speed/td-p/279408/page/2

[ Dernière édition du message le 02/12/2019 à 23:32:32 ]

7
La 4.01 est là, à priori une option "fader speed" existe, mais un message m'a fait attendre avant de l'essayer :
Citation :
Well there seems to be a BIG bug or something with the new M32 fader speed! I loaded up 4.01 and went right to the config page/fast fader checkbox area to see if I could get my mixer fader speed back the way it was prior to updating to V4. I confirmed I wanted that 'fast fader' option and....it reboots....and it did change BUT It is WAY different than before. Now the faders "snap" in to place (kind of like it used to) but there is this very worrisome fader motor "after spin" sound (more than just sound) that occurs. (a digital mixer's version of grinding gears) I can tell you 100% this never existed before. I went right back to the (since 4.0) slower fader version and that sound (and whatever process this was) went away! Not ready for prime time I think!


https://community.musictribe.com/t5/Mixing-Consoles/Firmware-4-01-and-Fader-speed/td-p/282567

avec la vidéo du bug :
https://www.dropbox.com/sh/5ru6bwfno5fcg5k/AAA9ugBcV-Se8L7YtteR35uYa?dl=0

Ça sent le filtre PID de l'asservissement des moteurs mal paramétré qui entraine une oscillation
Si quelqu'un l'a essayé et peut faire un retour... merci.

[ Dernière édition du message le 11/12/2019 à 13:25:54 ]

8
La 4.02 résout tout pour moi !
9
Bonjour,
J'ai une petite question, concernant les mises à jour, es ce que l'éditeur le "M32 EDIT" doit être au même niveau de mise à jour que la console.
Concrètement, j'ai mon éditeur qui au 4.01 et la console est au 3.12, du coup j'arrive pas à faire de liaison entre l'ordi et la console, mais je vois bien l'adresse IP sur le menu [setup] de l'ordi.
Merci pour votre aide:bravo:
10
Bon ben désolé :oops: j'ai trouvé c'était une erreur d'adresse IP au niveau DHCP. donc tout fonctionne.
Désolé