Se connecter
Se connecter

ou
Créer un compte

ou
Agrandir
Ajouter ce produit à
  • Mon ancien matos
  • Mon matos actuel
  • Mon futur matos
Schippmann Ebbe und Flut
Photos
1/71
Schippmann Ebbe und Flut

Sujet Filtre Schippmann Ebbe und Flut.

  • 19 réponses
  • 5 participants
  • 3 226 vues
  • 5 followers
1 Filtre Schippmann Ebbe und Flut.
Salut à tous!

Suite au thread créé par Olix je me rend compte qu'il n'existe pas encore de page dédiée à ce filtre sur AF...

Avez vous des infos sur ce produit qui a l'air pour l'instant très mal distribué?...

lien vers le site du constructeur



D'après les démos, ce filtre a énormément de patate et les possibilités en terme de modulation sont énormes...
2
3
J'ai bidouillé pas mal de filtres - j'en attends prochainement un autre - ce Ebbe und Flut me parait un des plus intéressants, si ce n'est le plus intéressant filtre de ce bas monde !

Mon nouvel album "Zen Universe" vient de sortir :

http://www.qobuz.com/fr-fr/album/zen-universe-olivier-renoir/0806417200732

4
5
...donc c'est distribué par MESI en France...
6
Oui, on va enfin pouvoir mettre nos petites mimines dessus !

Mon nouvel album "Zen Universe" vient de sortir :

http://www.qobuz.com/fr-fr/album/zen-universe-olivier-renoir/0806417200732

7
Oula ca ressemble a un vieu projet que j'ai commencé il y a longtemps ! interessant tout ca !
8

Citation : un vieu projet que j'ai commencé il y a longtemps !

J'en déduit que tu ne la pas finalisé complètement?...dommage...
Tu peux nous en dire un peu plus? :)
9

Citation : un vieu projet que j'ai commencé il y a longtemps !
J'en déduit que tu ne la pas finalisé complètement?...dommage...
Tu peux nous en dire un peu plus?



En fait je ne l'ai pas laissé tombé, je l'ai juste mis de coté parce qu'a l'époque je n'avais pas les connaissances et les moyens pour mener ça a bien. Il se trouve qu'aujourdui j'en ai suffisament pour faire quelques chose qui tienne la route donc je le remet en route. Le trés vieux thread qui s'y réfere est ici, il s'agit d'un gros filterbank basé sur les fameux filtres curtis (Prophet5, Pro one, et pleins de synthé comme cela):
/construction-d-effets/forums/t.103366,filtre-a-base-cem3320.html

disons que mon filtre s'approche du Schippmann dans le style filterbank par contre il a l'air sacrément bien foutu pour les disto, alors que sur le mien je compte les faire dans un rack externe avec un filtre de minimoog.
10
Hello ladies and guys.

Sorry, but I'm not fit in French so, I try in English.
Using simple online translators gave me a little impression of that what you are talking about.

This pretty nice unit is very often compared to Sherman or Mutator. This is true in view of the similarity of concept and structure. But this unit was designed under different preconditions:

1. To get a clear and lively sound, it was absolutely necessary to take only best components, especially in the audio pathes.

2. I wanted to create a very flexible unit so, it became fully modular. So, the most parameters (LFO, envelopes,...) are voltage controlled.

3. I wanted to apply my own filter technology. This technology is building the core of all and provides that unique fat and explosive sound. So, it's clear that these filters are totally discrete.

4. Because I love modulations in any manner, I put a lot of different modulators in it with emphasis on possibilities to create weird modulations even when using acoustical instruments like guitars (but not exclusively!!). It was important for me, to extract modulation parameters directly from the audio input signal. (dynamic audiotrigger, RMS follower (linear/logarithmic), noisegate, multiplication of input level with modulation index of the envelopes,..).

5. At the end the quality of all, housing, design, knobs, powersupply, etc...
should be excellent....and 'ebbe und flut' is the result.

ebbe und flut sounds really warm and clear witrh a lot of aggressive potential.

BTW: The Sherman provides clocked 2x 2-pole VCF's. Ebbe und flut contains 2x 4-pole filters (true analogue). Moreover the hole ebbe und flut is fully analogue.

The connectors on the rear side could be for somebody a drop of bitterness, but in my experience (and in the experience of some colleges) the quality of 3.5mm plugs is far away from good Neutrik 6.3mm size. And because that 'ebbe und flut' provides more than 30 ins and outs I made the decision to choose stereo plugs.

One suggestion: Make yourself a kind of cable whip. Take 2 thin mono cable with 3.5mm connectors at the one side an solder the other both ends to tip and ring of the 6.3mm connector. Adhise some clear readable plastic labels close to the 3.5mm connctors.

Thanks for your comments.
Have a nice time. :bravo:
Carsten Schippmann - www.schippmann-music.com - Everything comes right.