Se connecter
Se connecter

ou
Créer un compte

ou

Sujet Dater ma guitare.

  • 7 réponses
  • 7 participants
  • 2 043 vues
  • 7 followers
1 Dater ma guitare.
J'ai acheter une les paul mais je ne sais pas comment la dater. Pourriez-vous m'aider?
Si tous les musiciens étaient fous, que serait-on???
2
Sur le site Gibson, ils expliquent comment dater une gratte. Chez Epi ça doit être pareil, fais y un tour. :clin:

 

3
Je l'ai mis dans mon avis sur l'EM2, je vais faire une TIPS je pense !

Dater son Epiphone :
Here's what I found: Serial numbers can be deciphered in this fashion A-00-00-0000 (8 digits) or A-0-00-0000 (7 digits)

First letter designates factory
S = Samick, Korea
I = Saein, Korea
F = Fine Guitars, Korea
U = Unsung, Korea
SJ = Sae Jung, China (though we came across some SJ serial numbers on guitars that carried a sticker made in Korea)
BW/DC/EE = China
DW = Deawon China
B = Bohemia Musico-Delica, Czech Repblic
T = Terada, Japan

8 Digit serial: The next two digits equal the year of manufacture the next two digits equal the month of production the next four digits equal the number in that production run

7 digits serial: The next one digit equals the year of manufacture the next two digits equal the month of production the next four digits equal the number in that production run

La mienne a le numéro « S4071949 »
Elle fut donc la 1949éme guitare fabriquée en Corée à Samick au mois de juillet 1994.
4
Ya pas d'Epi haut de gamme fabriquées au US?
Je suis un homme-oeuf, je suis un phoque, kukuku-tchu...
5
Si, il suffit de ragarder sur le site, il n'y a que 3 modèles fait aux USA, les "Elitist" ne semble pas en faire partie.
6
Nan...
les élitist sont fabriquées au Japon...
les modèles US doivent etre les signatures, John Lee Hooker, Lennon, et Paul Mac Cartney...

Je suis Charlie

7
Bonjour a tous j'ai un probleme pour ma standard il ya 9 chiffres apres les lettres de provenance a mon avis les 4 prmiers chiffres c'est année et moi et ensuite le nombre de produite c'est ca ou non?

EE061205936 donc (Chine, 2006, décembre, 5936 eme?)
8

Citation : Epiphone:

Most regular production models since ca. 1993. Many '80s and early '90s serial numbers may follow a similar scheme, but may not include a factory ID code.
FYYMMRRRR
F= Factory code (this can be 2 letters as well)
YY= year of manufacture (this can also be just 1 digit for '90s models)
MM= month of manufacture
R= ranking number (may be more or less digits, not necessarily indicative of total units produced)
Example - S02021234 was issued in Feb. 2002.

Another code used on some current Epiphone models
FYYMRRRR
F= Factory code
YY=Year of manufacture
M= This will be a letter code corresponding to the month (A=January, B=February, etc...)
RRRR= ranking number
Example - R03D0263 was issued in April 2003.

Epiphone Elite/Elitist models
FYSSSS
F= Factory Code (this code will be an "F" or "T")
Y= Year of manufacture (2 = 2002, 3 = 2003, etc.)
SSSS= Sequential Serial Number
Example - T41234 is a 2004 Elitist model.

Avertissement: ce message peut contenir des arachides.