Se connecter
Se connecter

ou
Créer un compte

ou
Agrandir
Ajouter ce produit à
  • Mon ancien matos
  • Mon matos actuel
  • Mon futur matos
Kurzweil PC3X
Photos
1/227
Kurzweil PC3X

Workstation de la marque Kurzweil appartenant à la série PC3

Sujet Le PC3LE6 arrive !

  • 7 réponses
  • 4 participants
  • 2 104 vues
  • 4 followers
1 Le PC3LE6 arrive !
La page consacrée au Kurzweil PC3LE6 vient de faire son apparition sur le site de Kurzweil : 
http://www.kurzweil.com/Product.php?id=198

 


 


PC3LE6 Features

Keyboard:

Fatar TP-8; 61-note semi-weighted action with velocity and aftertouch sensitive keys

Display:

240 x 64 backlit LCD w/ dedicated back panel contrast control

Polyphony:

64 Voice Polyphony, dynamically allocated, lightning fast performance

Multitimbral:

16 parts (one per MIDI channel)

Architecture:

PC3 sound engine, complete with anti-aliased VA oscillators and KB3 Mode. Important synth and effects parameters can be accessed and adjusted via the PC3LE6's front panel knobs and buttons - user settings can be captured and saved with a single button press. Supports loading PC3 programs

Factory Presets:

PC3 sound set, including Base ROM, Orchestral, Classic Keys, String Section, General MIDI set and over 70 KB3 programs with total of over 800 programs

Factory MIDI Setups:

256 factory programmed MIDI setups. Up to 2048 user programmable MIDI setups, each with 16 independent zones, effects, triggerable pattern-based "Riffs" and arpeggiator settings. Dozens of user-editable patterns for both pitch and velocity

General MIDI:

Standard

User Memory:

2048 locations for user created preset programs, songs and setups

Sequencer:

16 tracks; 960 PPQ resolution. Song editing functions include both event and track-based tools like quantize, swing, remap, controller scaling and more. Controller chasing and quick "set song loop point" functions are also included

Effects:

10 insert effects distributed over 10 busses, one auxiliary send; featuring over 500 of our award winning effects - reverbs, delays, chorus, flange, phaser, EQs, distortions, rotary speaker simulators, compressors, and more

Controllers:

Pitch wheel, modulation wheel, 5 front panel knobs (15 virtual knobs with a two-tiered shift button), 7 front panel switches (momentary or toggle, software selectable), 2 switch pedal inputs, 1 continuous control pedal input and mono pressure. Controller values can be "captured" and stored as part of a program. In addition to all of these, the PCLE6 also features 8 backlit velocity-sensitive drum pads that can be used to trigger sounds, sequences, chords and arpeggiations

Arpeggiator:

16 full-featured independent arpeggiators with multiple latch modes, selectable play order, velocity, duration, tempo, and sync functions as well as pre-recorded beats and musical phrases

Riffs:

16 simultaneous "Riff" generators (used for triggering MIDI sequenced phrases, beats, or complete multi-track arrangments from notes on the keyboard and/or any on-board physical controller)

Analog Outputs:

Two 1/4" balanced TRS analog (24-bit DACs)

Headphones:

1 rear panel 1/4" headphone output

Digital Outputs:

24-bit, stereo S/PDIF at 48K (internal clock)

MIDI:

In, Out, Thru

USB:

Host port for connecting a USB thumb-drive and a Device port that allows the PC3LE6 to load and save data directly to and from a computer, perform OS updates and send/receive MIDI over USB

FREE OS Updates:

Flash ROM upgradeable via USB or thumb-drive

 

PC3LE6 Specifications

 

PC361

Height:

(5.00") (12.70 cm)

Depth:

(14.50") (36.83 cm)

Length:

(41.50") (105.41 cm)

Weight:

(31.00 lb.) (14.06 kg)

Power:

Internal AC power supply

Automatic selection 90-250V AC operation

All specifications subject to change without notice.




[ Dernière édition du message le 15/10/2009 à 12:49:04 ]

2
Vive Kurzweil ! Le retour de la bete tape dans le mille avec un entrée de gamme qui a tout de ses grand frères (ou presque...) !

Annoncé à 1495 USD une simple règle de trois donne environ 1100 euros en magasin.

Noel risque d'etre un peu court mais Paques pour sur !

A Kand la séries des nouveaux Kxxx ?
3
Miam, j'attends dans savoir un peu plus mais ce nouveau Kurzweil m'interesse au plus au point... peut être mon futur cadeau de noel bien entendu si la date de sortie reste toujours d'actualité, par contre j'aimerais un peu mieux cerner ce qui le différencie du PC3 et du PC361 au niveau des caractéristique techniques. Doit t'on plus le considérer comme un PC3 light ou simplement comme un synthé Kurzweil à part.

En tout cas son prix me parait vraiment attractif, on voit que Kurzweil veut essayer de toucher les musiciens au budjet plus modeste, mais tant que la qualité reste là !!! du moins je l'espère...

et vous vos avis sur ce nouveau synthé Kurzweil?

La musique est un ordre de mystique, mathématiques sensuelles. Un miroir retentissant, un mode auditif de mouvement, dans sa teneur d'expression qu'elle fait appel aux émotions.

4
PC3 LE = PC3 allégé. 
En gros, il y a tous les sons typiques Kurzweil du PC3 (y compris la modélisation analogique et la modélisation d'orgues), avec un peu moins d'effets, un peu moins de polyphonie, et une ergonomie plus simple, plus orientée jeu (c'est à dire sans l'édition extrême du PC3, mais beaucoup plus immédiate).
5
En gros ce que je recherche avec en prime pour la partie clavier, un touché plus lourd qu'un simple touché synthé, moi qui pensais me tourner vers un XS6, je pense que se sera plutôt PC3LE6 + motif rack XS, bref le bon compromis...mrgreen

La musique est un ordre de mystique, mathématiques sensuelles. Un miroir retentissant, un mode auditif de mouvement, dans sa teneur d'expression qu'elle fait appel aux émotions.

[ Dernière édition du message le 25/10/2009 à 08:56:52 ]

6
J'avais un XS7, et j'ai changé depuis un an pour un PC3x. Je ne regrette pas. 
7

J'ai le PC3X depuis quelques mois maintenant et me demande une fois sur deux si je vais pas le changer (pour un S90XS peut être ...) En fait le toucher me convient pas entre lourd et pas lourd, ni pour le piano ni pour le synthé. Et puis surtout j'ai du mal à maitriser la bete, attention si vous n'etes pas programmeur dans l'âme (à moins que le LE soit plus imple)

8
L'edition du LE sera plus simple, plus proche de ce que propose les Motif. 

En même temps, avec tous les presets qu'il y a sur le PC3,  si on n'est pas programmeur, il y a quand même moyen de trouver ce qu'on veut. On n'est pas obliger de sortir le casque de spéléologue est de tout programmer, c'est plus un bonus.
Sur le PC3Le, c'est le même moteur, avec une édition bridée, et plus intuitive. 

Après le toucher, c'est chacun ses goûts. Ratio poids/confort/prix, le PC3x est plutôt bien placé.